Kundvagn

VARUKORG

Laddar...

Köp- och leveransvillkor

Du som handlar på Onlinepynt.se måste ha fyllt minst 18 år samt inneha ett svenskt personnummer. Vi förbehåller oss rätten att annulera ordrar med felaktiga personuppgifter.

All fakta, bilder och priser på hemsidan lämnas med reservation för skrivfel och/eller specifikationsfel. Vi garanterar inte att bilderna på hemsidan faktiskt återspeglar hur produkten egentligen ser ut, det är däremot av största intresse för oss att bilden återspeglar den faktiska produkten.

§1 Bekräftelse

En bekräftelse skickas ut till din mail när du lagt din order. Bekräftelsen är ingen garanti på att din produkt finns i lager eller att den kommer skickas till dig. Den är enbart en påminnelse för dig själv. När vi mottagit din order och varan är skickad får du en orderbekräftelse som bekräftar att din order har skickats.

§2 Betalningsalternativ

När du köper på faktura kan en kreditupplysning komma att göras genom Svea Ekonomi AB.

Om du redan betalt, och på ett korrekt vis hävt köpet, gör vi en återbetalning av det köpta beloppet inom 30 dagar.

Du kan betala oss med hjälp av faktura eller konto-/kreditkort .

  • Betala med faktura
    Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Onlinepynt.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 15 dagar och en fakturaavgift på 29 kr tillkommer. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 50 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. 

  • Betala med kort
    Betalar du med kort dras dina pengar omgående om täckning finns. När pengarna dragits får du en första bekräftelse från oss. Finns inte varan eller om vi av någon anledning inte har möjlighet att skicka den återbetalas du inom 30 dagar.

    När du väljer att betala med kort tillhandahålls betaltjänsten av Svea Webpays säkra betalserver och den inlösande banken.

§3 Frakt

§3.1 Leveranstid

Leveranstid står alltid angivet på produktsidan för den enskilda produkten. Vid enstaka fall kan lagersaldot vara felaktigt och leveranstiden kan då bli något längre än förväntat. Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Beställningar som läggs innan kl. 15.00 kommer att levereras från oss samma dag.

§3.2 Fraktkostnad

Vi har olika fraktklasser på onlinepynt för att du som kund ska få en så rättvis frakt som möjligt. Se våra fraktklasser nedan.

Fraktklass A - 39 kr
Gäller vid köp av 1-3 varor

Fraktklass B - 49 kr
Gäller vi köp av 4-5 varor

Fraktklass C - 59 kr
Gäller för köp av 6 varor eller fler

På alla våra paket utgår frakten alltid till 49 kr om ingen kampanj pågår.

Har du några frågor om våra fraktklasser är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Notera även att vissa produkter ibland kan ha fri frakt, det kan vara till följd av bland annat en kampanj som vi har förtillfället.

§3.3 Leveranssätt

Bor du i Stockholm har du möjlighet att få varorna hemkörda ifall du handlat för mer än 600 kr, se nedan för att se vilka områden detta gäller. Annars kommer alla varor med Posten Varubrev eller Posten MyPack. 

§4 Transport

Om en vara skadas eller kommer bort kan Onlinepynt.se inte hållas som betalningsansvarig. Det går dock bra att kontakta kundservice om du fått en skadad vara eller ingen vara alls så hjälper vi dig reklamera den till rätt instans.

Om vi levererat en vara som inte hämtats ut från posten har vi möjlighet att debitera dig för detta för att täcka kostnader för frakt, returfrakt och administration mellan 200-300 kr. 

§4.1 Hemleverans

Hemleverans gäller enbart inom centrala Stockholm och närförorterna. Bor du utanför får du istället varorna skickade via posten postpaket. Vi definierar stockholms närförorter enligt följande:

Från Stockholm central inom en radie dragen med början från Sundbyberg vidare till Danderyd, Lidingö, Nacka, Farsta strand, Flemingsberg, Skärholmen och Drottningholm och åter vidare till startpunkten Sundbyberg. Klicka här för att se områdeskarta.

§5 Ångerrätt

På Onlinepynt.se har du alltid 14 dagars ångerrätt från och med att du mottagit din vara och om du handlar inom Sverige. För att du ska kunna ångra din vara ska förpackningen vara obruten. Den vara som ångras ska också vara i samma skick som när du mottagit den. Har du frågor om ångerrätten eller vill du ångra en vara är du välkommen att kontakta vår kundservice senast 14 dagar från det att du mottog den.

Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Din vara ska också vara i oförändrat skick samt ligga i sin originalförpackning.

Det är av värde för oss om du även anger anledningen till returen samt att du även bifogar ditt ordernummer i försändelsen. Du betalar själv returporto.

För ångerrätt av julgranar, se §6 Ångerrätt vid köp av julgran

§5.1 Leveransfel

Är varan fellevererad eller innehåller något annat fel, ex. Är defekt, ombeds du omgående kontakta kundservice. Du måste dock kontakta oss inom skälig tid. Varan ska skickas till oss i det skick du mottog den i så byts varan ut till en ny felfri vara.

Enligt konsumentköplagen ska Onlinepynt.se avhjälpa felet eller omleverera varan om det kan ske utan oskälig konstad eller olägenhet för Onlinepynt.se. Onlinepynt.se kan alltid på egen hand, om möjligt, avhjälpa felet eller byta till en felfri vara.

§5.2 Reklamation

Reklamationsrätten för en vara upphör alltid efter 3 år. Det är enbart ursprungskund som har möjlighet att reklamera till Onlinepynt.se, har produkten köpts i andrahand är det tillverkaren ni får vända er till. Du måste meddela oss om fel i varan inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Kunden har efter 6 månader skyldighet att själv påvisa att det rör sig om fabrikationsfel.

§6 Ångerrätt vid köp av julgran

Eftersom julgranar är en vara som på grund av sin beskaffenhet inte går att sälja vidare till tredje man gäller inte ångerrätten enligt lagen om distanshandel andra kapitlet, 4§ punkt 2 – ”en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal.” kan undantas från ångerrätten.

Du har däremot rätt att ångra ditt köp ända fram till att vi har levererat granen hem till dig. Vanlig reklamationsrätt gäller självfallet.

§6.1 Felaktig vara

Om det skulle visa sig vara fel på er produkt så har du en del rättigheter som vi självklart kommer att uppfylla genom att:

  • Åtgärda felet om det är möjligt
  • Leverera en ny felfri vara
  • Om du vill ha kvar samma skadade vara kan du få en prisreduktion
  • Få pengarna tillbaka

§7 Personuppgifter

När du lägger en beställning hos oss förbehåller vi oss rätten att lagra dina personuppgifter så som personnummer, för- & efternamn, adress och telefonnummer. När du köper en vara av oss godkänner du också att vi använder uppgifterna i vår verksamhet för att fullfölja de åtaganden vi har gentemot dig som kund. All kommunikation mellan oss och dig som kund lagras för att vi ska kunna ge dig bästa möjliga service.

Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information vi lagrat om dig. Är informationen felaktig eller behöver ändras är du välkommen att kontakta vår kundservice.

§8 Säkerhet

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) när du gör en beställning hos oss. Det är ett säkert protokoll för överföring av data via bland annat internet. SSL krypterar den information som skickas och gör den omöjlig att avlyssna så att dina betal- eller personuppgifter inte hamnar i orätta händer.

Det går inte att göra en beställning via oss om du inte har SSL aktiverat i din webbläsare.

§9 Tvist

Vid eventuell tvist kommer Onlinepynt.se följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.



Enkätundersökning


Hjälp oss gärna att bli bättre genom att svara på ett fåtal frågor. Som tack för din hjälp erhåller du en rabattkod som ger dig 10% på våra varor. Frågorna besvaras i betyg 1 - 5, varav 1 är sämst och 5 är bäst.

Du är självklart helt anonym!

1. Vad tycker du om våra produkter generellt?  


2. Hur upplever du navigeringen på hemsidan?  


3. Var ditt första intryck av sidan bra eller dåligt?  


4. Kan du tänka dig besöka oss igen?  



5. Kan vi göra något för att bli bättre?  




Jag vill inte medverka
Säker betalning

Säkra betalningar med SSL

Betala säkert med oss så att dina betal- eller personuppgifter inte hamnar i orätta händer.
Hemleverans

Hemleverans

Fri frakt av ditt paket gratis direkt till din dörr vid köp över 600 kronor inom Stockholm*
öppet köp

Öppet köp

Vi har alltid öppet köp i 14 dagar vilket ger dig gott om tid att tänka över ditt köp
Öppet köp

Vi finns även på Facebook!

Gilla oss gärna på Facebook. Där kan du också ta del av exklusiva erbjudanden.